Stichting Eigen Wijze

Het sluitstuk van de bouw van het wooncomplex van Stichting Eigen Wijze was de tuin. Samen met de bewoners is er een programma van eisen gemaakt voor de tuin en zijn twee hoveniersbedrijven gevraagd een ontwerp te maken voor de tuin. Daar waren een aantal eisen bij: gemakkelijk te onderhouden door bewoners, zonder giftige planten, veilig, rolstoeltoegankelijk, schaduw en zon.  En vrolijk, maar stevig

Stichting Wooninitiatief Plu-S

Stichting Wooninitiatief Plu-S is een ouderinitiatief voor de huisvesting en zorg voor jongvolwassenen met een licht verstandelijke beperking al of niet in combinatie met een lichamelijke handicap. In de wijk Strijp-S in Eindhoven wordt vanaf de oplevering in 2017 een etage gehuurd van woningcorporatie Woonbedrijf met tien appartementen en een gemeenschappelijke keuken en woonkamer voor 10 bewoners. De eerste inrichting van de gemeenschappelijke ruimten

In Reusel staat een huis

Stichting Bij Ons heeft in Reusel een kleinschalige woonvoorziening gerealiseerd voor mensen met een licht verstandelijke beperking en/of autisme. Het woongebouw bestaat uit 10 woonappartementen waarin de bewoners geheel zelfstandig kunnen wonen, met daarnaast een algemene ruimte. Er is gekozen voor een plek in Reusel omdat het sociale netwerk zich grotendeels in de gemeente Reusel – De Mierden bevindt. Het opbouwen en onderhouden van een

Stichting Dolop

In Boxtel staat een huis. Een mooi groot huis waar negen jongeren met een beperking behoorlijk zelfstandig wonen. De een heeft PPD-NOS of autisme, de ander het syndroom van Down. Behoorlijk zelfstandig, maar niet volledig. Geen van hen kan bijvoorbeeld autorijden. En dat is best lastig omdat sommigen bijvoorbeeld naar hun werk of school in Den Bosch moeten. Ze kunnen best zelf met de

Kindcentrum De Vlindertuin

In 2013 heeft de stichting een donatie gedaan aan Kindcentrum De Vlindertuin in ’s-Hertogenbosch voor de aanschaf van materialen voor natuuronderwijs. De Vlindertuin is een Brede School  met nogal  wat leerlingen die van thuis weinig meekrijgen op het gebied van natuur en milieu. Door middel van educatieve projecten, onderzoekjes die kinderen doen, een insectentuin en een schooltuin probeert De Vlindertuin de kinderen interesse voor

Sponsoring Stichting ICS

Op een van zijn vakanties kwam drs. Theo Gijsbers in het contact met het werk van het ICS, waarop hij besloot via deze stichting een kind financieel te steunen. De Th.H.J. Gijsbers stichting heeft kort na zijn oprichting deze financiële bijdrage overgenomen. Meer informatie over doelstelling en werkwijze van het ICS leest u op www.ics.nl   Investeren in ontwikkeling ICS biedt geen hulp maar investeert.